..ukhwah yang terjalin..

Sunday, January 6, 2013

..GIGIH + GAGAH..

..salam ukhwah..

Badan da rase x larat. Dari semalam asek berkejar sane sini. penat yang amat. dengan adek2 yang macam baby sume keperluan nak kne settlekan, bangga dengan mak abah yang buat tanpa mengeluh sedari kami kecil.

Semalam hari lahir mak husna, 5 januari. Tak sambut beria, just mak rest satu hari sebab husna yg masak dan kemas rumah. semalam cuma masak nasi ayam, kebetulan ade kupon AYAMAS,, so pegi beli ayam kt sane utk mkn ngn nasi ayam. Kek pulak tempah dengan seorang kawan, kek sari kelapa. Rasa di mcm kek dolu-dolu. Mak yang cakap la. Family husna kurang makan kek fancy2.. Sebab tuh belikan kek kelapa tuh. Gambar?? masih dlm handfon. Nanti husna da kurang kesibukannyer pun,, husna masokkan gambar..

Mak husna dah beberapa hari tak sihat. semalam suruh ke hospital. tak nak, sebab hari lahir dy. pagi ni kononnyer gigih la mak nak hantar akak ke sekolah di temerloh, tup tup dalam kereta mak dah teruk, abah teros hantar KMC, untuk masok air. mujur x kene tahan. Oleh sebab akak kne daftar sebelum pukul 12, jadinya abah kol husna untuk teman dan ambil mak setelah selesai. Dengan kadar yang pantas, husna kne kerah 2 adek husna utk pantas sama tapi hampa . Then, bergerak hantar mereka ke rumah pak sedara dan aku terus ke KMC. Setelah selesai,, mak cakap lapa nak makan bubur. makanya, kene buat bubur.

 Now mak tengah tidur dan husna baru sudah masookan baju dalam mesin. bekalan air xdek esok. so kene basuh semua baju dengan pantas. baju adek lelaki yang nak masok hostel tuh x kemas jd, keje excel x siap lagi. pnt? jangan tanya, tp sebab tuh da tanggungjawab anak sulung, so belajar untuk tidak mengeluh. 

**contengcontengcomot
agak-agak boleh kurus x kalau sibuk macam ni?

No comments: