..ukhwah yang terjalin..

Thursday, October 29, 2009

.kami di sana.


ya.. ituh ak..

akhirnya,, ak berjaya mnjejakkn kaki ke pulau pinang, pulau mutiara. haha. sesampai di sana. terus mnuju ke sek. tek. seberang prai. dr jauh. kami lihat mereka mnyambut dgn tepukan. tepat 9.00 mlm, 23 oktober 2009. hm, kami diiringi oleh beberapa org pelajar perempuan dan pelajar lelaki untuk masok ke dlm dewan. jejak sahaja kaki kami memasuki dewan, kami kagum dan terharu beserta gementar dgn tepukan gemuruh yang diberikan oleh bakal adikadik kami dr tingkatan 4. rndu saat ituh lagi. selesai sesi perkenalan. kami diberi kumpulan. ak, kumpulan 2. bersama rakan fasi ku, Azwan. pelajar seramai 260 dibahagikan kpd 14 kumpulan. setiap kumpulan spatutnya mmpunyai seramai 18 hingga 19 org adik. ttpi, ak kehairanan kerana kumpulan ak seramai 24 org. owh, apakah. dan ada kumpulan hnya mmpunyai 15 org adik shj. hairan. pndai kirekire x adikadik?. namun, ituh semua kenangan yg mampu mnggamit senyuman. selesai kumpulan diberi. kami berkenalan. jenuh mahu mnghafal nama mereka. nseb ajkajk baek menguruskan semula bilangan adikadik. akhirnya, bilangan kumpulan ak mnjadi 19 org. nama mereka? sungguh ak ingat malam itu juga. mesty kalian musykil. mngapa begitu beria mahu mnghafal nama mereka. ya, ak tidak mahu mereka rasakan bahasa ak x mahu mesra dgn mereka. ak tidak mahu mereka rasa tersisih sekiranya ak hnya mengingati sebahagian shj. ini kerna, ak punya satu hari sja untuk mnjaga hati mereka.

keesokan, setelah senaman pagi dan sarapan. kami berkumpul lagi. ak cuba mngingati wajah mereka. dan ak berjaya. sungguh. mereka yang terbaek bgku. biarpown mereka nakal. kalian memang yg terbaek. kami bersamasama memilih moto, logo,nama grup dan cheer. saat ituh memang berharga. penuh dgn gelak tawa kami. selesai tuh. mereka bntangkan di khalayak. ya, mereka takowt dan segan. seperti kita duludulu. tidak terdedah untuk bercakap di hadapan khalayak. patut bangga kerna mereka berani. tahniah. selesai mkn. kami bertemu. kini, pertandingan antara grup. bina model. pada mulanya, kumpulan ku agak ketinggalan. dan mereka tidak pasty dngan rekabentuk mereka. akhirnya ketibaan adikadik ak yg nakal muncul setelah mereka x ada di pagi hari kerna mewakili sekolah dengan karnival di sana. mereka memang hero. dalam masa 20 minit, mereka rombak semula model dan menghasilkan sebuah model menara yg paling tiggi, paling kukuh dan tahan rintangan. hebat. sebelum melepaskn mereka dgn aktivit sendri,mereka diminta untuk membuat persembahan mngikut undian yg mereka terima sebelum ituh.

pada malam nya, sebelum malam kebudayaan, mereka masih ada LDK yg perlu dilaksanakan. dan ak soul malam ituh. maaf adikadik. 2 kali menangis. jgn tanya ak kenapa. kerna ak juga tidak mempunyai alasan yang kukuh untuk ituh. ya, setiap kali mereka memerlukan berhadapan dengan khalayak, aklah org yang paling takowt. takowt mereka kaku dan tidak punya keyakinan di atas ituh nanti. tp mlm ituh, ak dikejutkan oleh mereka. tersentap. kata mereka, tiada persiapan yang dilakukan. owh. apa akan jadi. namun, mereka pantas. ak akui. setelah sedar ak dalam keadaan risaw, mereka tenangkan ak. semua kan berjalan lncar. mereka melakukan semua tanpa bantuan kami. fasi mereka, ak dan azwan. ak soul. kerna mereka seolakolah tidak mahu ak tahu ramcangan mereka. ruparupanya, kejutan bakal terjadi untuk ku dan azwan. ya. kami bertuah mnjadi fasi mereka. mereka berlakon, menyanyi dan mmpunyai mksud di sebalik persembahan mereka. kami terharu. di akhir persembahan. mereka menyanyi. untuk ak. ya hanya untuk ak. dan semestinya untuk azwan sekali. kerna dia fasi mereka. terharu. sungguh. air mata tanpa sedar mengalir. saat mereka mngalunkan lagu 'antara gadis' ak terfikir. ak akan rndukan mereka. ya. akan rindukan mereka. saat itu. mereka menyentuh hati fasifasi yang laen juga. azwan turut tersentuh. hahaha. bgku., kami bangga mnjadi fasi kalian.


pagi penutupan. senamrobik seperti biasa. ak mula pndang mereka dgn sayu. selesai sarapan dan kemas barang. simpan dalm bas. bergerak ke dewan. majlis penutupan akan dirasmikan oleh pengetua mereka. adikadik ak pndai amek hati. cantik akak hari ni, berseriseri. ak tahu. mereka cdeyh. katakata mereka hanya untuk sedapkan hati. ak rndu saat itu. selesai penutupan. sesi bergambar. dan sekali lagi mereka buat ak terharu dgn tndak tanduk mereka dan lagu yang mereka dendangkan. dalam bas. mereka melambai layu ke arah ku. saat itu. air mata mengalir lesu. sayu. semua itu bersatu.


psst,, beberapa gmbar untuk tontonan anda.

Azwan && Sabree memantau kerjasama adikadik ak. hah, bina dik bangunan tiggi2. ble ag nk tnjuk bakat..

hasil model yang dibina dalam masa 20 minit, oleh adikadik ak..

malam pemahagian kumpulan. salam perkenalan adikadik!!

selesai LDK bina model. kalian tetap dalam ingatan. rindukan kalian..


psstt,, entry neyh terlalu pnjang.. abaikan kalo x de mood nk bace. huhu~

No comments: